مهاجرت؛ انتقال وبلاگ از هر جا به هر جا؛ سرویسهای وطنی، وردپرس، بلاگر

وبلاگنویس گاه خانه‏‏ای با شرایط و امکانات متفاوت [:و بیشتر] می‏خواهد؛ تصمیم به مهاجرت و اثاث کشی -انتقال وبلاگ به سرویسی دیگر- میگیرد. در این مقاله تهیه نسخه‏ی پشتیبان از وبلاگ و انتقال کاملِ [:مطالب، صفحات، نظرات، تصاویر و فایلهای] وبلاگ از سرویسهای رایج وبلاگنویسی به سرویس دلخواه [:بویژه وردپرس و بلاگر] آموزش داده میشود.

برای انتقال وبلاگ به سرویس دلخواه ابتدا وبلاگ را از سرویس مبدأ برون­‌بری کرده [مطالب و نظرات را بیرون کشیده]، در سرویس مقصد وبلاگ ایجاد کرده، فایلِ برون‌بر وبلاگ را در سرویس مقصد درون‌ریزی [وارد] کنید. برون‌بری و درون‌ریزی وبلاگهای سرویسهای رایج در مقاله به تفصیل شرح داده شده است.

برای مهاجرت [انتقال وبلاگ] به سرویس دلخواه بخش مربوطه از برون‌بری و درون‌ریزی را مطالعه کنید. بعنوان مثال برایِ؛
مهاجرت از بلاگفا [یا پرشین بلاگ و بلاگ اسکای] به وردپرس؛ بخشهای «برون‌بری وبلاگ> ج.سرویسهای وطنی» و «درون‌ریزی وبلاگ> الف.وردپرس»
مهاجرت از بلاگفا [یا پرشین بلاگ و بلاگ اسکای] به بلاگر؛ بخشهای «برون‌بری وبلاگ> ج.سرویسهای وطنی» و «درون‌ریزی وبلاگ> ب.بلاگر»
مهاجرت از یاهو360 به وردپرس؛ بخشهای «برون‌بری وبلاگ> ج.یاهو360» و «درون‌ریزی وبلاگ> الف.وردپرس»
مهاجرت از پارسی بلاگ به بلاگر؛ بخشهای «برون‌بری‌وبلاگ> ه.سرویسهای دیگر» و «درون‌ریزی وبلاگ> ب.بلاگر»
مهاجرت از وردپرس.کام به وردپرس.اورگ یا بر عکس یا تغییر آدرس وبلاگهای وردپرس.کام؛ بخشهای «برون‌بری وبلاگ> الف.وردپرس» و «درون‌ریزی وبلاگ> الف.وردپرس»
مهاجرت از بلاگر به وردپرس؛ بخش «درون‌ریزی وبلاگ> الف.وردپرس»
مهاجرت از وردپرس به بلاگر؛ بخشهای «برون‌بری وبلاگ> الف.وردپرس» و «درون‌ریزی وبلاگ> ب.بلاگر»

.

برون‌بری وبلاگ:
برای مهاجرت [:انتقال وبلاگ] یا تهیه‏ی نسخه‏ی پشتیبان، وبلاگ را برون‌بری میکنند.

الف. وردپرس:
از داشبورد وبلاگ خود در وردپرس به ابزار>برون‌بری رفته، «دریافت پرونده‏ی برون‌بری شده» را بفشارید، برون‌بر وبلاگ را ذخیره کنید.

ب. بلاگر:
از داشبورد وبلاگ خود در بلاگر به تنظیمات>اصلی بروید، «ارسال وبلاگ» را فشرده، از صفحه‏ی باز شده DOWNLOD BLOG را بفشارید، برون‌بر وبلاگ را ذخیره کنید.

ج. سرویسهای وطنی [:بلاگفا، پرشین بلاگ، بلاگ اسکای]:
از سرویسهای وطنی تنها بلاگها و میهن بلاگ برون‌بری وبلاگ را مستقیما میسر کرده اند
، برای بقیه‏ی سرویسهای وطنی مراحل زیر را طی کنید.

1- آخرین و جدیدترین نسخه‏ی افزونه‏ی exporter را از اینجا روی فایرفاکس نصب کرده، فایرفاکس را مجددا راه اندازی کنید. [پس از کلیک روی اینجا، Allow ظاهر شده در بالا راستِ صفحه را بفشارید تا افزونه نصب شود.]
2- وارد پنل وبلاگ خود شده، به بخش «انتخاب قالب وبلاگ» رفته، قالب وبلاگ را به قالب پیشفرض [:اصلی] تغییر دهید. قالب پیشفرض برای بلاگفا: نارنجی ساده، برای پرشین بلاگ: simple برای بلاگ اسکای: آبی میباشد. حتی اگر قالب کنونی وبلاگ از قالبهای پیشفرض میباشد باز هم لازم است که پوسته‏ی پیشفرض را دوباره انتخاب کنید تا بروز رسانی شود.

تنظیمات اختصاصی سرویسها:
بلاگفا: از پنل وبلاگ به «تنظیمات وبلاگ» رفته، نحوه‏ی نمایش تاریخ پست ها را روی «نمایش تاریخ بصورت میلادی مانند 20/5/2004»، نحوه‏ی نمایش زمان پست ها را روی «نمایش ساعت و دقیقه – مانند 14:30» و «تعداد پستها در صفحات داخلی» را [بیشترین تعداد مطالبی که در یک ماه نوشته اید، مثلا] «30» تعیین کرده، ثبت را بفشارید+.

پرشین بلاگ: از پنل وبلاگ روی نام وبلاگ کلیک کرده به بخش تنظیمات عمومی وبلاگ رفته، غیر از «جعبه آرشیو» تیک تمامی «اجزای قابل نمایش» را برداشته، نحوه‏ی نمایش تاریخ را روی «81/3/23» و «مطالب صفحه نخست» را [بیشترین تعداد مطالبی که در یک ماه نوشته اید، مثلا] «30» تعیین کرده، ذخیره را بفشارید. از فایرفاکس به Tools>Option>Content رفته، تیک Enable JavaScript را برداشته، OK را بفشارید+.

بلاگ اسکای: از پنل وبلاگ به بخش تنظیمات عمومی رفته، نمایش ساعت را روی «24Hour» ،نحوه‏ی نمایش تاریخ را روی «81/08/26» و تعداد یادداشت را [بیشترین تعداد مطالبی که در یک ماه نوشته اید، مثلا] «30» تعیین کرده، ثبت را بفشارید+.

web3exporterblogfa201

3- بهتر است از نوار ابزار فایرفاکس به Tools>Option>Content رفته، تیک Load images automatically را بردارید و OK را بفشارید، اینگونه وبلاگ با سرعت بیشتری برون‌بری خواهد شد. همچنین بهتر است از فایرفاکس به Tools>Option>Content رفته، تیک Enable JavaScript را برداشته، OK را بفشارید، بویژه اگر در وبلاگ از کدهای جاوا استفاده کرده باشید.
از پنل وبلاگ به بخش «تنظیمات وبلاگ» [:تنظیمات عمومی وبلاگ] رفته، از نوار ابزار فایرفاکس به Tools رفته Weblog Exporter را بزنید. بلافاصله صفحات مختلف مطالب ،نظرات و مطالبِ دو قسمتی پشت سر هم در همان تب باز میشوند، تا پایان کار افزونه تب را عوض نکنید، فقط وقتی مشکلی پیش آمده است که صفحه‏ی دیگری لود نشود.

export1web3

منتظر بمانید تا پیام «تهیه‏ی نسخه‏ی پشتیبان پایان یافت» نمایش داده شود. نسخه‏ی پشتیبان وبلاگ با نام backup.xml در دسکتاپ ذخیره میشود. بعد از پایان برون‌بری میتوانید تنظیمات فایرفاکس را به حالت قبل برگردانید.

export2web3

د. یاهو 360:
در حساب خود در یاهو لاگین شوید، به http://download.360.yahoo.com رفته، روی «prepare my download» کلیک کنید، ایمیلی از Yahoo! 360 به ایمیل شما در یاهو ارسال میشود، ایمیل یاهو را باز کرده، درون ایمیل دریافت شده از یاهو 360 روی لینکِ دانلود کلیک کنید و برون‌برِ یاهو 360 را بصورت فایل زیپ دانلود کنید.

ه. سرویسهای دیگر [:روش خوراک – واسطه]
برون‌بری وبلاگ از مهمترین سرویسهای وبلاگنویسی از طریق افزونه‏ی Exporter یا مستقیما از خود سرویسها امکان پذیر شده است، برون‌بری به روش «خوراک – واسطه» تقریبا برای همه‏ی سرویسها امکان پذیر است، البته در این روش فقط مطالب وبلاگ برون‌بری شده، نظرات برون‌بری نخواهند شد.

1- آدرس خوراک اصلی وبلاگ را در مرورگر اینترنت اکسپلورر باز کنید. آدرس خوراک وبلاگهای میهن بلاگ؛ http://yourblog.mihanblog.com/post/rss و پارسی بلاگ؛ http://yourblog.parsiblog.com/rss.aspx میباشد.

2- از مرورگر به File>Save Page As رفته صفحه‏ی باز شده را ذخیره کنید. فایل ذخیره شده برون‌بر 10 مطلب اخیر وبلاگ میباشد.

3- اگر وبلاگ بیش از ۱۰ مطلب دارد، به پنل وبلاگ مبدا رفته مطالبی را که پشتیبان گرفته اید حذف کرده یا در حالت عدم نمایش قرار دهید. مراحل 1 و 2 را بصورت ده تا ده تا برای همه‏ی مطالب وبلاگ تکرار کنید. فایلها برای درون‌ریزی در وردپرس دات اورگ آماده اند، اما برای وردپرس دات کام و بلاگر مراحل بعد را نیز باید انجام دهید.

4- به اینجا رفته یک وبلاگ ایجاد کنید، وبلاگ ایجاد شده واسطه‏ی انتقال خواهد بود، از داشبورد «وبلاگ واسطه» به مدیریت>درون‌ریزی رفته، RSS را بفشارید، از صفحه‏ی باز شده Brows را فشرده، فایل برون‌بری شده وبلاگ مبدا را از روی رایانه انتخاب کرده، «فرستادن پرونده و درون‌ریزی آن» را بفشارید. اگر بیش از یک فایل برون‌بری شده دارید برای هر کدام از آنها این کار را تکرار کنید. برای واسطه‏ی انتقال بجای بلاگها از وردپرس شخصی یا لوکال هاست نیز میتوانید استفاده کنید.

5- از داشبورد وبلاگ واسطه به مدیریت>برون‌بری رفته، «دریافت پرونده برون‌بری شده» را بفشارید، فایل دانلود شده برون‌بری وبلاگ میباشد.

6- از داشبورد وبلاگ واسطه به مدیریت>نوشته ها رفته، تیک کنار تاریخ را زده، «پاک کن» را بفشارید، نوشته ها را فشرده، این کار را تا پاک شدن همه‏ی مطالب تکرار کنید.

.

درون‌ریزی وبلاگ:
برای انتقال دادن به وبلاگ یا بازگردانی نسخه‏ی پشتیبان، وبلاگ را درون‌ریزی میکنند. در وردپرس دات کام برای تغییر آدرس نیز وبلاگ را در آدرس جدید درون‌ریزی میکنند.

الف. وردپرس:
از داشبورد وبلاگ خود در وردپرس به ابزار>درون‌ریزی بروید.
برای درون‌ریزی فایل وبلاگ «برون‌بر شده» توسط افزونه‏ی exporter یا وردپرس [:دات کام و دات اورگ] لینک WordPress را بفشارید.
برای درون‌ریزی از بلاگر لینک «بلاگر» را فشرده، در صفحه‏ی باز شده «تعیین دسترسی» را بفشارید، با فشردن Grant access اجازه‏ی دسترسی به وبلاگ بلاگر را بدهید، مشخصات وبلاگ مبدا نمایش داده میشود، «درون ریزی» را کلیک کنید. درون‌ریزی انجام شده «تعیین نویسنده ها» را فشرده، نام نویسنده را انتخاب کرده و «بروز رسانی» را بفشارید.
برای مووبل‌تایپ، تایپ‌پد، یاهو 360 و LiveJournal نیز لینک مربوطه را بفشارید و مراحل را طی کنید.
در وردپرس دات اورگ با رفتن به ابزار>درون‌ریزی و فشردن لینک RSS میتوانید فایلهای برون‌بر RSS را مستقیما درون‌ریزی کنید.

export3web3

پس از انجام موفقیت آمیز درون‌ریزی، وضعیت درون ریزی؛ عناوین مطالب درون‌ریز شده و تعداد کامنت های آنها گزارش شده، عبارت «همگی انجام شد، شاد باشید!»نمایش داده میشود.
چنانچه پس از انجام مرحله‏ی درون‌ریزی بدون نمایش گزارش وضعیت درون‌ریزی [:عناوین مطالب درون‌ریز شده و تعداد کامنت های آنها] پیام «همگی انجام شد، شاد باشید!» نمایش داده شد، وبلاگ را مشاهده کنید، احتمالا درون‌ریزی انجام نشده است. این مشکل بسیار متداول است و اغلب به دلیل اختلال ارتباط اینترنتی یا مشکلات مشابه پیش می آید، در اینگونه موارد مجددا برای درون‌ریزی تلاش کنید. ممکن است مشکل چندین بار تکرار شود و مجبور شوید چندین بار تلاش کنید تا موفق شوید. اگر بعد از بارها تلاش موفق نشدید، مشکل باید مربوط به مرحله‏ی برون‌بری وبلاگِ مبدأ باشد.

.

ب. بلاگر:
از داشبورد وبلاگ خود در بلاگر به تنظیمات>اصلی بروید. «وارد کردن وبلاگ» را فشرده، از صفحه‏ی باز شده Brows را زده، فایل برون‌بری شده وبلاگ مبدا را از روی رایانه انتخاب کرده، کپچا را نوشته، تیک «همه‏ی پیام های وارد شده را به طور خودکار منتشر کنید» را زده، «وارد کردن وبلاگ» را بفشارید.

export4web3

بلاگر در حال حاضر [:بصورت مستقیم] تنها فایلهای «برون‌بر شده» از وبلاگهای بلاگر را میپذیرد، برای درون ریزیِ سرویسهای غیر از بلاگر [:وردپرس، سرویسهای وطنی و...] ابتدا باید آنها را به فرمت بلاگر تبدیل کرد، تبدیل به فرمت بلاگر را به دو طریق میتوانید انجام دهید:

1- مبدل آنلاین: به wordpress2blogger.appspot.com رفته browse را بزنید، فایل «برون‌بر شده» وبلاگ مورد نظر را انتخاب و باز کرده، convert را بفشارید. برون‌بر تبدیل شده به فرمت بلاگر را بر روی رایانه ذخیره کنید. فایل تبدیل شده را میتوانید در بلاگر درون ریزی کنید. wordpress2blogger.appspot.com فایلهای بزرگتر از 1 مگابایت را نمیپذیرد، همچنین بخاطر تحریم ها در ایران مسدود است.

web3exporter104

2- مبدل آفلاین: پایتون [برای ویندوز نسخه‏های Windows Installer پایتون] را از اینجا [حجم: 13mb] دانلود و نصب کنید. روی My Computer راست کلیک کرده، Properties را فشرده، همچون این تصویر؛ به تبِ Advanced رفته، Environment variables را فشرده، از بخش پایینِ System variables روی Path کلیک کرده، Edit را فشرده، به انتهای خطِ مقابلِ variable value رفته [برای این کار روی آن کلیک کرده، دکمه‎ی End را بفشارید تا کروسر به انتهای خط برود]، کاراکترِ ; را نوشته، بعد از آن آدرس پوشه ای که پایتون را در آن نصب کرده اید [که بصورت پیشفرض شبیه به C:\Python31 می‏باشد] را بنویسید. سیستم عامل را ری‏استارت کنید.
مبدل گوگل را از اینجا* [حجم: 500KB] دانلود کرده، محتویات آنرا روی رایانه کپی کنید. [توضیحاتی که در ادامه می‏آ‏ید با این فرض است که فایلی که میخواهید تبدیل کنید به نام backup و در درایو D قرار داده اید، همچنین محتویات برنامه‏ی مبدل را در درایو D قرار داده اید. پیشنهاد میکنم همینطور عمل کنید.]
Command Prompt را از Start>All programs>accessories>Command Prompt اجرا کنید. مانند تصویر زیر :d را نوشته، اینتر را بفشارید، cd web3beta را نوشته، اینتر را بفشارید، cd bin را نوشته، اینتر را بفشارید. خط زیر را نوشته و اینتر را بفشارید.
wordpress2blogger.bat d:\backup.xml > d:\converted.xml
فایل تبدیل شده با نام converted در درایو d ایجاد می‏شود، فایل تبدیل شده را می‏توانید در بلاگر درون‏ریزی کنید.

web3export110

برای درون‌ریزی از سرویسهای دیگر [:همچون سرویسهایی که به روش خوراک - واسطه برون بری کرده اید] که فایل برون بر آنها به فرمتی غیر از فرمت وردپرس میباشد ابتدا با توجه به توضیحات دیگر بخشهای مقاله آنرا به فرمت وردپرس تبدیل کرده سپس آنرا به فرمت بلاگر تبدیل کنید.

.

چند نکته‏ی مهم:
انتقالِ تصاویر و فایلها: پس از انتقال وبلاگ به سرویس مورد نظر چنانچه تصمیم دارید که وبلاگ مبدا [:قدیم] را حذف کنید، برای سرویسهای وطنی که فضایی برای آپلود فایلها اختصاص نمیدهند بدون هیچ نگرانی میتوانید این کار را بکنید، اما برای وبلاگهای سرویسهای وردپرس دات کام، وردپرس دات اورگ و بلاگر با توجه به اینکه فایلها [:مثلا تصاویر] درج شده در مطالب در فضای ویژه‏ی آن وبلاگ آپلود شده اند با حذف وبلاگ آن فایلها نیز از حذف خواهند شد. پس تا قبل از انتقال فایلها و تصحیح آدرس آنها وبلاگ مبدا را حذف نکنید. در وردپرس دات کام و بلاگر میتوانید بدون اینکه وبلاگ را حذف کنید مطالب را حذف کنید تا مشکلی برای فایلها ایجاد نشود.

ریدایرکت وبلاگ قدیم به وبلاگ جدید: پس از مهاجرت میتوانید وبلاگ قدیمی را به وبلاگ جدید ری‏داریکت [Redirect] کنید تا کسانی که به آدرسِ وبلاگ قدیمی [قبلی] مراجعه می‏کنند بصورت خودکار به وبلاگ جدیدتان هدایت شده، وبلاگ جدید برای‏شان باز شود. برای نمونه وبلاگِ http://web3b.blogfa.com را ببینید که بطور خودکار به آدرسِ http://web3b.wordpress.com ریدایرکت می‏شود. برای ریدایرکتِ خودکارِ وبلاگ قدیم به آدرسِ جدید؛ از مدیریت وبلاگ قدیم‏تان به بخش «ویرایش قالب» رفته، ctrl+f را فشرده، تگِ را یافته، کدهای زیر را بعد از تگِ کپی کنید. بجای http://web3b.wordpress.com در کدهای زیر آدرسِ وبلاگ جدیدتان را بنویسید. [برای وبلاگهای بلاگر ابتدا از «مدیریت وبلاگ>چیدمان>ویرایش HTML»، «بازگشت به الگوی کلاسیک» را بفشارید، سپس کدها را اضافه کنید.]

view source
print؟
1.<script type="text/javascript">document.write('<sc'+'ript type="text/javascript">window.loc'+'ation = "http://web3b.wordpress.com&;amp;quot;;</sc'+'ript>');</script>

بهتر است در صورتِ امکان بعد از کدهای بالا کدهای زیر را نیز بیفزایید، تا اگر جاوا اسکریپت در مروگرِ کاربر غیر فعال بود یا پشتیبانی نمیشد باز هم وبلاگ ری‏دایرکت شود. بجای http://web3b.wordpress.com در کدهای زیر آدرسِ وبلاگ جدیدتان را بنویسید. [در برخی سرویسها همچون بلاگفا کدهای بالا کافی هستند، افزودنِ کدهای زیر امکان‏پذیر نیست.]

view source
print؟
1.<meta http-equiv='refresh' content='0;url=http://web3b.wordpress.com'/>

اطلاع دادنِ آدرسِ جدید: پس از مهاجرت آدرس اصلیِ خوراک را در خوراک پخته شده [فیدبرنر] به آدرس خوراک جدید تغییر دهید. مشترکینی که وبلاگ را از طریق خوراک پخته شده دنبال میکنند بدونِ هیچ تغیری مطالبِ وبلاگ جدید را خواهند داشت، خوانندگانی که به آدرس وبلاگ مراجعه میکنند را نیز میتوانید با ریدایرکت کردنِ وبلاگ قدیم بطور خودکار به آدرسِ جدید بفرستید، تنها برای کسانی که وبلاگ را از طریق خوراکِ پخته نشده دنبال میکنند در آخرین مطلبِ وبلاگ تغییر آدرسِ وبلاگ را یادآور شده ، ترجیحا از آنها بخواهید از خوراکِ پخته شده [فیدبرنری] استفاده کنند. همچنین اگر وبلاگ قدیم شما در وردپرس.کام است از آنجا که در وردپرس.کام ویرایش قالب و استفاده از کدهای جاوا امکان پذیر نیست [نمیتوان وبلاگ را بصورت خودکار به آدرس جدید ریدایرکت کرد] بنابراین در آخرین مطلب وبلاگ انتقال وبلاگ و آدرس جدید آنرا به خوانندگان وبلاگ اطلاع دهید.

مشکلِ حجم: برخی از سرویسها برای درون‌ریزی حجمی را بعنوان حداکثر در نظر گرفته اند، بصورت معمول حجم فایل برون‌بر کمتر از این اندازه است اما اگر حجم آن بالاتر از این مقدار بود میتوانید در چند مرحله وبلاگ را برون‌بری کنید: بسته به حجم مطالب تعدادی از آنها را به حالت پیشنویس [:درفت] درآورده سپس وبلاگ را برون‌بری کنید، پس از برون‌بری، مطالبی که برون‌بر کرده اید را از وبلاگ مبدا حذف یا پیشنویس کرده، مطالب باقیمانده را از حالت پیشنویس خارج کرده [:منتشر کرده] آنها را نیز برون‌بری کنید.
در وردپرس دات اورگ علاوه بر روش بالا میتوانید حجم قابل درون‌ریزی را نیز افزایش دهید؛ فایل php.ini را ویرایش کنید، اگر هاست تان دسترسی به این فایل را محدود کرده با هاست تماس بگیرید. از فایل php.ini کد upload_max_filesize = 10M را بیابید، اگر نیست ایجادش کنید و عدد آنرا با توجه به اندازه‏ی فایلی که قصد دارید درون‌ریزی کنید [:عددی بیشتر از آن] تغییر دهید. یا به .htaccess رفته، php_value upload_max_filesize = 10M را به آن اضافه کنید. عدد آنرا با توجه به اندازه‏ی فایلی که قصد دارید درون‌ریزی کنید [:عددی بیشتر از آن] تعیین کنید.
همچنین با کمی دقت و حوصله میتوانید با نت پد فایلِ برون‌برِ افزونه‏ی Exporter، و برون‌برِ وردپرس را باز کرده، آنرا چند تکه کنید.

انتقالِ برخی از مطالب: چنانچه مایل به انتقال همه‏ی مطالب وبلاگ مبدا به وبلاگ جدید نیستید و تنها میخواهید بعضی از مطالب را به دلخواه منتقل کنید، کافی است قبل از برون‌بری مطالبی را که نمیخواهید منتقل شوند را از وبلاگ مبدا حذف کنید یا به حالت پیشنویس درآورید، همچنین میتوانید پس از انتقالِ وبلاگ، مطالبی را که نمیخواهید از وبلاگ جدید حذف کرده یا درفت کنید. توجه داشته باشید که در بلاگر و وردپرس مطالبِ پیشنویس نیز در برون‏بر وبلاگ می آیند، همچنین با کمی دقت میتوانید با نت پد فایلِ برون‌برِ افزونه‏ی Exporter، و برون‌برِ وردپرس را باز کرده، آنرا ویرایش کنید.

.

یاد آوری مهم:
همان زمان که کار انتقال وبلاگ را شروع میکنید مقاله را به دقت مرور کنید هر چند ساعاتی قبل مقاله را خوانده باشید. بویژه بخش «برون‌بری سرویسهای وطنی» به دلیل تغییرات مداوم سرویسها [:بویژه بلاگفا] تا کنون چندین بار بروز رسانی شده و تغییرات جزئی اما مهمی داشته و احتمالا در آینده نیز تغییراتی خواهد داشت. همچنین افزونه‏ی exporter [:برای برون‌بری سرویسهای وطنی] را همان‏گاه که میخواهید وبلاگ را برون‌بری کنید دانلود و نصب کنید، اگر قبلا آنرا دانلود و نصب کرده اید هنگام برون بری آنرا عزل کرده، مجددا دانلود و نصب کنید. کوچک ترین تغییر و بی دقتی میتواند منجر به عدم موفقیت در انتقال وبلاگ و زحمت دوباره‏ی شما شود.

.

تقدیم و تشکر:
برای گسترش امکانات افزونه و نیز نوشتن دقیقتر بخشهای مربوط به آن، مکاتبات و گفتگوهای متعدد و مفصلی با نویسنده‏ی افزونه داشتم. پیگیری ها برای گسترش امکانات افزونه همچنان ادامه دارد. این مقاله را به نویسنده‏ی افزونه؛ شاهزاده عزیز تقدیم میکنم. با تشکر فراوان از شاهزاده

منبع: وب 3

روشي ديگر براي دانلود کلیپ از یوتیوب

بعضی وقتا ، وقتی کلیپی رو تو یوتیوب میبینیم دلمون میخاد که اون کلیپ رو رو هاردمون هم داشته باشیم. برنامه های دانلود از یوتیوب زیاده ولی اکثرشون بعد از یه مدت دیگه غیر قابل استفاده میشن (مثل : Youtube Downloader). روشی که الآن میخام بتون معرفی کنم یکی از بهترین روشها برای دانلود از یوتیوبه.

ابتدا روی این لینک کلیک کنید، حالا فقط کافیه که لینک فایلی رو که میخاین دانلود کنید تو قسمت Add سایت بنویسی، نوع فرمتی که میخاید دانلودش کنید رو هم مشخص کنید و ایمیلتون رو هم بدید !!! بعد از حدود 5 دقیقه یه لینک به ایمیلتون میاد که باید اونو دانلود کنید. به همین سادگی میتونید کلیپ یوتیوب رو با هر فرمتی که بخاید دانلود کنید، حتی این سایت ویژگی اینو داره که فقط صدای کلیپ رو هم دانلود کنه.

فقط این نکته رو بدونید که لینکی که تو ایمیلتون میاد فقط تا یک روز میتونید ازش دانلود کنید و بعد از یک روز کلیپ پاک میشه.

Movavi

البته سایت YouConvertIt این ویژگی رو داره (وحتی فایلهاتون رو تا 7 روز رو سرورش نگه میداره) ولی چون فعلا این سایت بتا هست، نمیشه زیاد روش حساب کرد.

اولین مسابقه بوسه در ایران: "ببوسید و برنده شوید"!! (+عکس)

تعداد بازدید: 7134

اولین مسابقه بوسه در ایران:

میدونین که وقتی پای 20 میلیون تومن در میونه باید خجالت رو گذاشت کنار ...

میدونین که وقتی پای 20 میلیون تومن در میونه باید خجالت رو گذاشت کنار

جوایز مسابقه:

نفر اول:10 میلیون تومان پول نقد برای نفر اول

نفر دوم: امکان خرید 4 میلیون تومان مبلمان از نمایندگی‌های مجاز مبلمان خاورمیانه

نفر سوم: امکان خرید 3 میلیون تومان از لوازم خانگی ال جی با نمایندگی گلدیران

نفر چهارم: سفر به کیش با همراه از طرف شرکت هواپیمایی هما

نفر پنجم: یک دستگاه سولاردوم هدیه از طرف شرکت سامسونگ با ضمانت سام سرویس

نکته: کاندیداهای اجرای مسابقه آمادگی خود را اعلام نمایند. واضح است که اولویت با کسانی است که زودتر ثبت نام نمایند.
سوژه مورد نظر برای خانم‌ها:
سوژه مورد نظر برای آقایان:

عاشق ترین زوج جوان ایرانی

احمد 26 ساله و همسرش فاطمه 25 ساله ، از زوج های معلولی هستند که مدت یک سال است با یکدیگر ازدواج کرده و درخانه های مخصوص زوج ها در آسایشگاه کهریزک زندگی می کنند. احمد دچار معلولیت از هر دو دست و فاطمه از هر دو پا می باشد.این زوج معلول، اما توانمند در زمینه کارهای هنری فعالیت هایی دارند.

.


فاطمه و احمد در راه کارگاه موسیقی دربخش کارگاه های توانبخشی آسایشگاه



فاطمه در حال شستن ظروف در آشپزخانه منزل

فاطمه در بستن موهای احمد به او کمک میکند

احمد و فاطمه در حال تماشای تلویزیون و صرف صبحانه

فاطمه در حال زدن ادکلن به لباس های احمد قبل از خروج از خانه

احمد و دوستش مرتضی در حال تمرین قطعه ای موسیقی

احمد و فاطمه در کارهای خانه به یکدیگر کمک می کنند

احمد و فاطمه در حال صرف ناهار

احمد و فاطمه در حال گپ زدن و مرور عکس های عروسیشان

فاطمه در آرامشی دوست داشتنی به ترانه ای که احمد برای او میخواند ، گوش می دهد.

.

عکس های آیسل تیمور زاده Aysel Arash



آیسل تیمور زاده

آیسل تیمور زاده

آیسل تیمور زاده

آیسل تیمور زاده

آیسل تیمور زاده

آیسل تیمور زاده

آیسلتیمور زاده

آیسل تیمور زاده

آیسل تیمور زاده

آیسل تیمور زاده

آیسل تیمور زاده

آیسل تیمور زاده

تلویزیون های ال ای دی LED (نامی که شرکتهای سامسونگ، توشیبا، فیلیپس و ال جی از آن استفاده کرده اند)


نمایشگرهای واقعی LED همچنان برای نمایشگرهای بزرگ در استادیوم ها و اهداف تجاری استفاده می شود.
تلویزیون های ال ای دی (نامی که شرکتهای سامسونگ، توشیبا، فیلیپس و ال جی از آن استفاده کرده اند) نام تلویزیون LCD است که بجای لامپ فلورسنت از سیستم نورافشانی LED استفاده می کند. البته این تلویزیون ها بطور 100 درصد LED نیستند و نباید این نام به آنها اطلاق شود. نمایشگرهای واقعی LED همچنان برای نمایشگرهای بزرگ در استادیوم ها و اهداف تجاری استفاده می شود.

مقایسه بین نمایشگر LED و LCD معمولی

-تصویر در LED بسیار روشنتر است و کنتراست بسیار بهتری دارد و نقاط سیاه در آن عمیق ترند.
-با سیستم نوردهی Edge-LED ضخامت آنها بسیار کم است، بطوریکه LED های موجود در بازار کمی بیش از 25 میلیمتر هستند!
-آنها برق بسیار کمتری مصرف می کنند. در مقایسه بین LED و LCD هم سایز، مصرف برقشان 40 درصد کمتر است.
-طیف رنگ در آنها وسیع تر است بخصوص وقتی از تکنولوژی نوردهی RGB-LED استفاده شده باشد.
-فرکانس تغییر تصویر در آنها بالاتر است.
-آلودگی محیط زیستی کمتری دارند.

تاریخچه: شرکت سونی اولین شرکتی بود که در سال 2005 این مدل تلویزیون خانگی را به بازار عرضه کرد.

تشخیص و ایجاد تمایز بین LCD که از طریق لامپ فلورسنت نوردهی میکند با LED که از دیودهای نورانی استفاده می کند بسیار مهم است انقدر که در انگلستان شرکت سامسونگ در تبلیغاتش اجازه ندارد از لفظ LED TV استفاده کند مگر اینکه توضیحی درباره شیوه نوردهی در آن به بیننده بدهد.

در این تکنولوژی دیودهای پیشرفته و بسیار کوچکی در پشت پنل LCD گذاشته می شود. شرکت سونی در مدل سونی براویا ی خود در سپتامبر 2008 از این تکنولوژی استفاده کرد. امروزه استفاده از LED بخاطر افزایش عمر نمایشگر و صرفه جویی انرژی به صرفه تر از نمایشگرهای پلاسماست. همینطور در آنها از جیوه نیز استفاده نشده است و در آن از عناصر دیگری مانند گالیوم و آرسنیک استفاده شده است.

به دلیل وجود دیود نورانی که سرعت خاموش و روشن شدن در آن زیاد است، خاموش و روشن شدن تصویر در این نمایشگرها بسرعت انجام می گیرد و به لحاظ علمی کنتراست بهتری دارد. آنها می توانند وقتی LED خاموش است رنگ مشکی عمیق و وقتی روشن است، روشنایی بالایی ایجاد کنند.

انتقال اعتبار ايرانسل

سرويس خط به خط!

از خط اعتباري ايرانسل تان، خط اعتباري دوستانتان را تلفني شارژ کنيد يا صورتحساب خط دائمي شان را بپردازيد!


بهره برداري از مرحله پيشرفته سرويس خط به خط
شرکت ايرانسل به اطلاع کليه مشترکين سيم کارتهاي اعتباري و دائمي خود مي رساند که سرويس خط به خط اين شرکت به مرحله بهره برداري پيشرفته وارد شده است.
هدف از پياده سازي مرحله پيشرفته اين سرويس فراهم سازي آسودگي بيشتر مشترکين همراه با امنيت بالاتر مي باشد.
بهره برداري از اين مرحله همراه با بروز رساني و ارتقاء سرويس خط به خط بوده است. به اين ترتيب از طريق بهينه سازي و افزايش ضريب ايمني اين سرويس، مشترکين ايرانسل قادر به استفاده از سرويسي با امکانات پيشرفته تر خواهند بود.

چگونگي ثبت نام براي استفاده از سرويس خط به خط:
در مرحله پيشرفته سرويس خط به خط بايد در ابتدا براي استفاده از اين سرويس ثبت نام کنيد. براي ثبت نام کافيست يک پيام کوتاه که در آن فقط عدد 12 را نوشته ايد، به 1112 ارسال کنيد. رمز ورود پس از ارسال اين پيام کوتاه از سوي ايرانسل براي هر مشترک تعيين شده و با يک پيام کوتاه براي مشترک ارسال مي شود. از آن پس تنها با وارد کردن اين شماره رمز مي توانيد از سرويس استفاده کنيد. به عبارت ديگر جهت ثبت نام مراحل زير انجام مي شود:

1- ارسال يک پيام کوتاه که در آن فقط عدد 12 را نوشته ايد، به 1112
2- دريافت شماره رمز 5 تا 8 رقمي از ايرانسل به صورت يک پيام کوتاه
با توجه به اين که رمز شما توسط سيستم ايجاد مي شود، جهت حصول اطمينان از فراموش نکردن رمز خود، لطفا پس از دريافت، آن را با عدد مورد نظر خود جايگزين کنيد. براي آشنايي با نحوه تغيير رمز، از دستورالعمل موجود در اين صفحه پيروي کنيد.

توجه: ثبت نام براي سرويس خط به خط رايگان است.


نحوه استفاده از سرويس خط به خط:

براي ارسال اعتبار از خط اعتباري خود، کافيست در يک پيام کوتاه به ترتيب:
1- شماره دريافت کنند? اعتبار
2- مبلغ اعتبار مورد نظر (به ريال)
3- شماره رمز (شماره رمز تنها يک عدد 5 تا 8 رقمي خواهد بود و به هيچ وجه از حروف در تعيين رمز استفاده نمي شود) را از چپ به راست با علامت دو نقطه ":" بين آنها و بدون فاصله نوشته و از خط ايرانسل خود به شماره 1112 ارسال نماييد.

از چپ به راست




به اين ترتيب، درصورتيکه دريافت کننده اعتبار، سيم کارت اعتباري داشته باشد، مبلغ ارسال شده به شارژ سيم کارت وي اضافه مي شود و درصورتيکه دريافت کننده اعـتبار، سيم کارت دائمي داشته باشد، تا ميزان اعتبار ارسال شده از صورتحساب او تسويه مي شود. به عبارت ديگر، با يک پيام کوتاه شما مي توانيد سيم کارت اعتباري فرد ديگري را شارژ کنيد يا صورتحساب سيم کارت دائمي فرد ديگري را پرداخت کنيد!

پس از ارسال اعتبار، يک پيام کوتاه به گيرنده و يک پيام به فرستنده ارسال مي شود که در آن تاريخ و ساعت تراکنش، شماره گيرنده / فرستنده و مقدار اعتبار اعلام مي شود.
• در صورتيکه 3 مرتبه دستور خط به خط را با رمز اشتباه ارسال کنيد، اين سرويس براي شما مسدود مي شود و براي فعال سازي مجدد آن بايد با مرکز خدمات مشترکين ايرانسل تماس بگيريد.
• در هر بار انتقال، مبلغ 500 ريال به عنوان کارمزد از اعتبار موجود در حساب فرستنده کسر خواهد شد.


نحوه تغيير شماره رمز خط به خط:

براي تغيير رمز خود، کافيست دستور زير را (از چپ به راست) با يک پيام کوتاه به 1112 ارسال کنيد:

از چپ به راست




به عنوان مثال اگر مي خواهيد رمز خود را از 1111111 به 22222222 تغيير دهيد، بايد دستور زير را با يک پيام کوتاه به 1112 ارسال نماييد:

از چپ به راست




توجه: براي اجراي دستور تغيير رمز، اطلاعات موردنظر بايد دقيقاً مطابق دستور (با علامت ":" بين آنها و بدون فاصله) وارد شوند؛ در غيراينصورت، درخواست شما اجرا نخواهد شد.


درصورت فراموش کردن رمز...
در صورت فراموش کردن رمز، بايد با مرکز خدمات مشترکين ايرانسل تماس بگيريد.شماره هاي مركز خدمات مشتركين ايرانسل عبارتند از: 140 )براي خطوط اعتباري ايرانسل) و يا 09351400000 (براي ساير خطوط).


نکات امنيتي
توجه داشته باشيد، شماره رمز 5 تا 8 رقمي، در حکم تضمين امنيت هر تراکنش است؛ چراکه درصورت اطلاع از شماره رمز، هر شخصي مي تواند به ترتيب بالاعمل کرده و با وارد نمودن شماره دريافت کننده و مبلغ شارژ موردنظر به همراه شماره رمز، مبلغي از شارژ سيم کارت اعتباري شما را به شماره ديگري منتقل نمايد. بنابراين، به منظور جلوگيري از ايجاد هرگونه مشکل، در حفظ شماره رمز مربوط به خود دقت فرماييد.

براي ارسال اعتبار با استفاده از سرويس خط به خط، بايد شماره رمز خود را در پيام کوتاه ارسال اعتبار وارد کنيد. بنابراين به ياد داشته باشيد که اين رمز در فهرست پيام کوتاه هاي ارسالي در گوشي شما مي ماند و از اين طريق قابل دسترسي است. پس براي حفظ امنيت اطلاعات خود، پيام هاي ارسالي را پاک کنيد و در حفظ گوشي خود دقت فرماييد.


توجه: مراقب تلفن همراه خود باشيد. از اين پس اعتبار موجود در حسابتان قابل انتقال است!

21 زن و مرد يکجا در يک ماشين


آموزش زبان انگليسي

یک سی‌ دی صوتی که برای علاقه ‌مندان به یادگیری لغات زبان انگلیسی کولاک می‌کند. این دوره‌ ی آموزشی با بهترین روش‌های آموزش بیش از 150 کلمه از جالب‌ ترین و بحث‌ برانگیز‌ترین لغات زبان انگلیسی را به دایره‌ ی لغات شما اضافه می‌کند. این سی‌ دی برای زبان ‌آموزان، حرفه‌ای ‌ها و همه ‌‌ی کسانی که با کلمات زبان انگلیسی سر و کار دارند، یک دوره‌ی به یاد ماندنی خواهد بود.

دانلود با حجم12.22 مگابايت

پسورد www.mihanDownload.com( به صورت حروف کوچک وارد کنید!)


جدیدترین عکس های گلشیفته فراهانی

جدیدترین عکس های گلشیفته فراهانی

جدیدترین عکس های منتشر شده از بازیگر افتخار افرین ایرانی خانوم گلشیفته فراهانی


اهنگ سریال ویکتوریا

سریال ویکتوریا محصول سال 2007 کشور کلمبیا میباشد که در 171 قسمت 45 دقیقه ای ساخته شده است و در بوگوتا دی‌سی پایتخت کلمبیا فیلمبرداری شده است، البته بسیاری از صحنه های این سریال از شبکه فارسی1 سانسور شده است .
دانلود اهنگ یریال ویکتوریا

این هم لینک دوم

دانلود موزیک سریال ویکتوریا

دانلود ویکتوریا

ویکتوریا

سریال ملودرام ویکتوریا درباره یک زن 50 ساله با یک شوهر موفق و سه فرزند (پائولا ، سانتیاگو و ماریانا) می باشد.

شوهر او (انریکه Mendoza) صاحب یکی از قدرتمند ترین شرکت های کشورکه فکر کنم کلمبیا است میباشد.

بچه ها هنوز هم همگی در خانه پدر زندگی می کنند و ویکتوریا روز را با باغبانی و امور معمولی میگذراند به عبارت دیگر وی یک زن خانه دار ایده آل است.

نقطه عطف در این حماسه وقتی است که ویکتوریا پی میبرد که شوهرش به وی خیانت میکند. ویکتوریا عمیقا صدمه دیده است و فکر می کند که تقلب در زندگی اش شده است ، تا اینکه او جرونیمو را ملاقات میکند و .......

جدیدترین عکس ها از شیلا خداداد !


جدیدترین عکس ها از شیلا خداداد !

جدیدترین عکس ها از شیلا خداداد !


جدیدترین عکس ها از شیلا خداداد !


جدیدترین عکس ها از شیلا خداداد !


جدیدترین عکس ها از شیلا خداداد !

Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes
Clicky Web Analytics