لک های موجود روی ناخن نشانگر مشکل قلبی

زیادی لک های موجود روی ناخن های خود را جدی نمی گیرند، در حالی که وجود این لک ها یکی از واضح ترین نشانه ها در مورد بیماری های گوناگون در بدن است و باید به آنها توجه ویژه ای داشت...

دکتر سعید علی مرادی، متخصص پوست، مو و زیبایی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: ناخن ها خیلی بهتر از دستگاه های مختلف پزشکی تشخیص بیماری ها عمل می کنند، از روی آنها می توان خیلی از بیماری ها را تشخیص داد.

وی افزود: وجود لک ها و خط های سفید روی ناخن ها ممکن است، نشانگر کمبود آهن، روی و یا پروتئین در بدن باشد، در موارد استثنایی این لک های سفید، نشان دهنده مشکل قلبی، کبدی یا کلیه ای است ناخن های نازک و صاف ممکن است، نشانه کمبود ویتامین B12 در بدن باشد و همین طور ناخن های شیار دار و برآمده در برخی مواقع علامت کمبود آهن هستند، البته ممکن است که ناخن ها به خاطر کمبود کلسیم، خشک و شکننده شوند.

وی با اشاره به این که اگر پوست گوشه ناخن ها ریشه می شود، احتمالاً به خاطر کمبود ویتامین C در بدن است، گفت: این امکان وجود دارد که صاحب ناخن های زرد رنگ یا بی رنگ از کمبود ویتامین B12 رنج می برد یا دچار مشکلاتی مثل دیابت، آلرژی، مشکلات کبدی یا ضعف قوای بدنی هستند.

وی هنچنین بیان کرد: گاهی اوقات بیشتر ناخن ها به علت عفونت های قارچی به رنگ سبز در می آید و ممکن است مشکلات تنفسی یا سوء تغذیه رنگ ناخن را به آبی تغییر دهد.

وی خاطرنشان کرد: ناخن های سالم و زیبا بلند یا کوتاه باید سطحی بدون شیار برآمدگی، فرو رفتگی و لکه داشته باشد و رنگ طبیعی ناخن باید صورتی و شفاف باشد، پس در صورت دیدن کوچکترین تغییر در ناخن ها باید در اولین فرصت به پزشک مراجعه کرد.

0 نظرات:

» نظر شما؟

Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes
Clicky Web Analytics