زندگى در یك توالت 1.6 میلیون دلارى

سیمجائه داک"، شهردار یکی از شهرهای کره که خود دریک توالت متولد شد، اکنون می‌خواهد در یک خانه1.6 میلیون دلاری به شکل توالتزندگی کند و بمیرد. این خانه برای تبلیغ مبارزه خستگی‌ناپذیر او برای توالت‌های پاک در سراسر جهان طراحی شده است.

آقایسیم اولین و تنها «خانه توالتی» جهان را روز 20 آبان هم‌زمان با شروع به کار «انجمن جهانیتوالت »او افتتاح خواهد کرد. این خانه 419متر مربعی متشکل از بتن و شیشه در محل خانه قبلیسیم در شهر زادگاهش «سووئون» در 40 کیلومتری جنوب سئول در حال ساخته شدن است. پیش از اینکه او به این خانه جدید نقل مکان کند، افراد می‌توانند بهقیمت 50 هزار دلار در روز آن را اجاره کنند. پولحاصل از اجاره این خانه صرف ایجاد تسهیلات بهداشتی دفع فضولات در کشورهای فقیر خواهد شد. این خانه دو طبقه به جز دو اتاق خواب و دو اتاق پذیرایی،البته دارای سه توالت دولوکس است. یک توالت نمایشیبا دیوارهای شیشه‌ای در مرکز خانه قرار دارد. این توالت نمایشی به یک ابزار تولید مه مجهز است که موجب می‌شود استفاده‌کنندگان آن احساس امنیتکنند .یک حسگر الکترونیکی دریچه توالت را بهطور خودکار با ورود فرد بالا خواهد برد و پخش موسیقی هم وجود دارد.

http://www.iranelectshop.com

سیمکه 74 سال دارد، می‌گوید تولد او در توالت، اتفاقی صورت نگرفته است:« مادر من به نصیحتمادربزرگم عمل کرد که می‌گفت افرادی که در توالتبه دنیا بیایند، عمری دراز و طولانی خواهند داشت»!

http://www.iranelectshop.com

تلاشسیم برای ایجاد توالت‌های پاک از دوره‌ای که او درسال‌های 1995 تا 2002 شهردار شهر سووئون بود، آغاز شد. هدف او تبدیل توالت‌ها به «مکان‌هایی پاک و زیبا و سرشار از فرهنگ» بود و برای همینمستراح‌های عمومی شهر با نقاشی‌ها، گل‌های تازه وحتی باغچه تزئین شدند .
او در سال 1999 «انجمنتوالت کره» را تأسیس کرد، سپس تصمیم گرفت که توالت‌های پاکش را به سراسر جهان ببرد و امیدوار است که« خانه توالتی »او توجه‌ها رابه نیاز جهانی به دفع بهداشتی فضولات جلب کند. سیمکه عضو پارلمان کره جنوبی است، میزبان احلاسسالیانه «انجمن جهانی توالت» خواهد بود که انتظار دارد 300 نماینده از 70 کشور در آن شرکت کنند. سیم می‌گوید مبارزه او در جهات ایجاد معیارهایبین‌المللی برای توالت‌های پاک است و کشورهای دیگراز مغولستان و اندونزی گرفته تا ترکیه و برزیل از این هدف فعلانه حمایت می‌کنند.
همه‌گیریبیماری‌ها از دفع غیربهداشتی فضولات هر سال دومیلیون نفر را به کشتن می دهد، 2.6 میلیاردمیلیارد نفر در جهان بدون توالت زندگی می‌کنند و توالت‌های با طراحی بد موجب آلودگی منابع آب آشامیدنی می‌شوند .سیمهمچنین قصد دارد توالت‌های مجهز به فناوری اطلاعاتایجاد کند که افراد در آن بتوانند وضعیتسلامتی‌شان را چک کنند و به جستجو در اینترنتبپردازند .
سیممی‌گوید: «توالت‌ها زمانی مکان‌های کثیف و متعفن شمرده می‌شدند اما اکنون باید آن ها را مکان‌هایی باارزش به حساب آورد که از سلامت انسان محافظتمی‌کنند

http://www.iranelectshop.com

0 نظرات:

» نظر شما؟

Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes
Clicky Web Analytics