امكانات جديددرسرويس گوگل ترجمه

امكانات جديددرسرويس گوگل ترجمه
جام جم آنلاين: گوگل سه عملكرد جديد را در سرويس ترجمه خودکار متن و صفحه وب عرضه کرد و تعداد زبانهاي موجود در اين سرويس را از 42 به 51 زبان رساند.

ترجمه فوري يکي از قابل توجه ترين مشخصه هايي است که سرويس "گوگل ترجمه" عرضه مي کند. اين سرويس به کاربر اجازه مي دهد که با نوشتن يک متن آن را به طور خودکار به زبان مورد نظر خود ترجمه کند. هر چند اين ترجمه چندان دقيق نيست اما مي تواند اطلاعاتي را براي درک مفهوم کلي متن ارائه کند.

اکنون گوگل ترجمه برخي از عملکردهاي خود را در خصوص زبانهاي غير لاتين بهبود بخشيده است به طوري که از اين پس مي تواند حروف چيني را به حروف انگليسي تبديل کند، درحالي که زبان متن همچنان چيني است.

اين عملکرد در حال حاضر براي زبانهاي فارسي، عربي و هندي در دسترس نيست. با وجود اين، عکس اين عملکرد يعني تبديل کلماتي که به اين زبانها اما با خط انگليسي نوشته اند به حروف اصلي زبان وجود دارد. براي مثال اين سرويس جديد به کاربراني که صفحه کليد فارسي در اختيار ندارند کمک مي کند که کلمات فارسي را با حروف انگليسي بنويسند و سپس با فشار دادن تنها يک کليد متن نوشته شده را با حروف فارسي دريافت کنند.

اين سرويس همچنين مي تواند تلفظ صحيح کلمات اين زبانها را بيان کند. اين ويژگي به فرد فارسي زباني که در خارج از ايران زندگي مي کند و بر تلفظ کلمات فارسي تسلط ندارد، کمک مي کند.

براساس گزارش PC World، سرويس جديد گوگل ترجمه همچنين براي غيرانگليسي زبانها برنامه ترجمه با تبديل متن به صدا را عرضه کرده است. به طوري که اگر کاربر از يک زبان غير انگليسي بخواهد متني را به انگليسي ترجمه کند، گزينه "گوينده" نمايان مي شود که مي تواند متن ترجمه شده به زبان انگليسي را با صداي بلند بخواند.

مهر



0 نظرات:

» نظر شما؟

Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes
Clicky Web Analytics